Reformis Tulin

Reformis Tulin

Wednesday, May 29, 2013

Jgn Bagi Jawatan Jawatan di GLC dekat ahli atau penyokong !!!!!!

Warkah daripada Dato seri Anwar Ibrahim dari Penjara Sungai Buluh Malaysia


 Bagus jugak cadangan DSAI orang politik tak boleh pegang GLC. tujuannya nak tunjuk contoh bertapa telusnya PKR. wow. tapi nak tanya sikit habis kami nak dapat peluang rezeki cam ne. habis PKR dapat selangor bukan melalui politik ke, bukan melalui sokongan dan undi rakyat , ahli dan penyokong parti ke. habis Jawatan jawantan GLC itu di beri kepada siapa. suku sakat , kroni, adik beradik yg tak perlu tonjolkan diri dalam politik. pastu ada pulak yg kata TAK ADA DUIT JGN MAIN POLITIK woi bangsat kalau nak harap ornag yg ada duit mengubah politik kotor sampai kiamat pun tak akan jadi.
 Sebab yang ada duit kebanyakanya haramjadah.pentingkan diri sendiri. takut kerugian , so betul ke tidak ke kerajaan .they don't care. jadi yg betul betul bertanggungjawab dna perihatin terhadap keadilan di malaysia ni adalah orang yg tak beruwang. mereklah berjuang supaya politik berubah supaya segala hasil mahsul negeri dan negara di beri sama rata. bukan golongan celaka haramjadah je yg makan. kami pun nak makan sama. kalau cam tu baik sokong UMNO. tak dapat apa apa pun kita tak sakit hati. ni sokong bagai nak rak, kena buang kerja, kena hina. di caci maki, di ganggu gugat oleh polis.habok pun takl dapat.

Banyak pimpinan dalam PKR adalah muka muka baru. di mana mereka ini ketika anwar dalam penjara. kak wan berjuang bersama kami demi seorang manusia bernama anwar. di mana mereka. waktu itu mereka masih berkerja dgn jawatan tinggi.contohnya Petronas gaji ribu riban. kononya menyokong dari belakang atau disebalik screen. adeiii poodahhhhhh. cerita je lebih menyalak macam anjing. pasal waktu itu ko penakut nak tunjuk muka. sayang jawatan , waktu itu mahathir perdana menteri. dia akan menyusahkan semua ornag yg menyokong anwar.tapis ekarang ko lah hero. pastu belagak pulak.

 Dan waktu itu tiada apa apa dalam PKR yg nak di kejar. PUTRAJAYA jauh lagi. banyak lagi kerja yg perlu di lakukan .waktu itu tak kuat , so buat apa join. tapi sekarang dah kuat. 3-4 negeri dah PR pegang , PUTRAJAYA dah dekat , dalam kepala hotak dah terbayang jawatan menteri , menteri besar, pengarah pengarah, ketua jawataan ,konterk konterk. so rebuttttt. orang lain yg susah susah tanam pokok pisang . siap membaja , menarah , menyiram tapi bila waktu buah nak masak .celaka  celaka ni pun meluru ke depan mengaku merekalah yg tanam.
 Mereka pimpinan sahaja yg nak kaya, nak jawatan , nak makan , ahli , penyokong dan pendokong boleh pergi mampos. bila mereka sudah ada kedudukan dan jawatan ada mereka cari penyokong tegar dna bertanya apa boleh mereka tolong. noway. they are not going to waste there time for that . bila perlu kan sokongan cari ahli , cari pendokong , cari penyokong tapi bila dah pegang jawatan. they don't care about us. mampos lah kau, pergi mampos lah. aku dah ada jawatan dan kedudukan.
 Aku tidak peprnah menyokong umno atau menjadi ahli umno. dan tak mungkin aku akan sokong umno , tapi aku nak beritahu. la. secara jujur dan terus terang yg banyak membantu aku adalah orang umno. walaupun tak semua tetapi ada beberapa orang. they know aku orang pkr. but they still support aku. tapi tunjuk kan pimpinan PKR yg membantu aku selain seorang lelaki cina yg juga ketua cabang ceras. Peter hk lee.cina bukan melayu ok. kenapa pimpinan PKR melayu tak tolong aku . sebab mereka sibuk letak kroni kroni, sibut org politik tak boleh dapat apa apa dari GLC.

Sebab itu sebelum pilihanraya banyak yang bertanya dekat aku. baik orang PR , PKR ataupun  UMNO , mereka tanya mcmana pilihanraya kali ni dah boleh ambil PUTRAJAYA. aku jawab secara jujur belom lagi. belom masanya. ada yg marah , ada yg heran , ada yg menyokong. macaman nak pegang negara sedangkan dalaman parti sendiri pun tungging terbalik lagi. nak pegang negara. ulat -ulat , buaya buaya, penoh keliling anwar ibrahim menunggu masa untuk merebut segala kontrek. apa ingai kita penyokong tegar mereka akn ingat. noway!!!

 Aku luahkan begini pasti akan ada yg kaya aku talibarut umno, dapat upah, kerana duit. aku nak jawab satu je KEPALA BAPAK LAKI MAK KAU. aku berani luahkan sebab aku tak pandai mengampu dan menjilat sesiapa. aku sokong anwar .dia jadi PM .dia nak bagi apa apa aku ambik. nak mintak tak payon aku dah letih mengharap. aku tak pandai mengampu. aku tak kejar jawatan. jadi apabila aku bercakap ia dari hati aku. bukan arahan atau bimbingan sesiapa. hari itu sewaktu mensyuarat ajk ajk PKR putrajaya puan rohani kata dekat aku SARANG TERBUAN JGN DI JOLOK. hanya kerana aku pergi press confrence Azmin Ali.

Aku nak jawab satu je dekat PUAN ROHANI ATAU kak ani. Aku Jamilkucing tal jolok sarang terbuan.aku tak main jolok jolok. aku sepak aku terajang mana mana sarang terbuan itu. aku lempang dan sepak. kalau aku dah tak tahan.


No comments:

Post a Comment