Reformis Tulin

Reformis Tulin

Tuesday, June 4, 2013

PUTRAJAYA wait first!!! Not The Time Yetttt!!!!

 Siapa Jamilkucing .aku la . aku jenis manusia yg percayakan Qadak  dan qadar dan susunan alam. aku jenis manusia yg kalau tak betul aku akan kata tak betul waaemah sesiapa pun termasuk sultan , no doubt at all. walaupun aku tahu aku akan jadi tidak popular atau di benci atau di hina tetapi itu prinsip aku.yg di ajar Datuk nenek aku, Mak aku, dan Cikgu Cikgu aku. kalau kau betul walaupun kau musuh aku , insyaallah aku akan kata betol.
 Begitu juga pimpinan pakatan terutamanya pimpinan aku dalam PKR banyak yg tak sedar diri. ,bukan nak mendabik dada la. kalau ko dalam PKR ko kata tak kena Jamilkucing maknanya ko samaada bodoh sombong atau baru masuk. aku join pergerakan Reformasi sejak hari ke 2 anwar ibrahim di pecat. selama 5-6 tahun aku yg menjaga makan dan minum pengunjung ke rumah anwar setiap hari khamis malam jumaat untuk solah hajat dan ceramah. juga 5-6 tahun bulan puasa aku yg jaga.aku lah manusia yg mengasingkan tempat makan bagi lelaki dan perempuan tidak syak lagi. malah waktu Anwar Ibrahim dalam penjara pun 2 kali surat aku di balas.sedangkan Anwar sendiri dalam ucapan di kongress kenal dan tahu apa perkerjaan aku. ( Tengok ucapan penutup beliau minit 13.45 )
 So kalau ada pimpinan PKR kata tak kenal aku ko orang tu MUKA TAMPAL KULIB BABI lah jawabnya. . apa yang aku nak katakan di sini ialah keterkilanan kebanyak penyokong tegar, hardcore reformasi termasuk aku kepada pimpinan PKR termasuk Anwar Ibrahim dan Kak wan sendiri yg menjadi kacang lupa kan kulit , sorry lah kalau bahasa aku kali ini kurang sedap didengar. aku tak mahu cerita pengalaman orang lain. aku lebih suka ceritakan pengalaman aku sendiri,walaupun pada setengah orang ia perkara kecil tetapi tidak bagi kami.
 Perangai kami hardcore Reformasi kami bukan jenis meminta , tetapi kami pakai otak jadi kami harap pimpinan PKR pakai otak bukan pakai kepala lutut.. bohong la kalau ada manusia yg menyokong dan mendokong tidak mengharapkan apa apa. kalau ada yang kata BERJUANG MESTI IKHLAS aku nak jawab satu ke IKHLAS KEPALA BAPAK KAU. ko ingat pergi pasar tu cakap IKHLAS ko dapat barang barang ke. ko singah stesyen minyak tu cakap IKHLAS ko dapat isi minyak ke. tapi kami bukan jenis meminta atau merayu. Pimpinan sendiri pakai kepala otak fikir.


Tak kan sampai nak kami bersuara kot. kami berjuang dari ZERO sampai sekarang habok pun tak ada. Zaman nabi dahulu apabila berperang ,dan menang Nabi beri harta rampasan sama rata dengan pejuang pejuang yg pergi berperang,. Nabi bukan bagi dekat orang yg duduk di rumah. tunggu pejuang balik. tetapi dalam PKR pulak  lain ornag yg sama sama berjuang dan berperang habok pun tak ada tetapi orang yg melancau di belakang dapat macam macam. 

 Bekas menteri , bekas janeral,bekas pegawai polis, bekas itu bekas ini masuk je  , dapat jawatan tinggi. , dapat kedudukan , di pandang tinggi, di jemput ke sana ke mari. tetapi kami yg sama sama susah , menderita di maki hamun , di hina, di kacau ganggu polis langsung tidka di pedulikan. dari dahulu sehingga kini cari rezeki di tepi jalan, ada kawan dari dahulu mengurut kaki orang sampai sekarang mengurut kaki orang. aku tak mahu macam Reformis Nasir dapat permit teksi terus duduk diam, macam Reformis Puspa dapat jadi ahli majlis duduk diam. aku ingat kawan kawan lain.


Satu contoh walaupun kecil . aku pernah hantar sms dan Tweet dekat Anwar Ibrahim tanya bilalah aku dapat merasa naik BAS JELAJAH MERDEKA .Teringin nak naik ikut sama sama pergi ceramah. Tweet tak balas , Sms tak balas. habok pun tak ada. tetapi bekas janeral, bekas menteri besar taib mahmood . hari ini istihar  masuk pakatan esok dah naik bas. wow dashyat. memang perkara kecil tetapi bagi kami penyokong tegar ia angat bermakna dalam perjuangan kami . buat perjuampaan dengan REFORMIS di kediaman Resmi menteri besar selangor dulu kononya nak ambil hati. janji di taburkan tetapi sampai sekarang habok pun tak ada.
 Siapa khalid ibrahim, siapa elezibate wong, siapa nik nazmi, siapa Rafizi    di mana mereka waktu reformasi. tak perlu cerita mereka bergerak di belakang. mcm tu kami pun boleh. org lain kena sebat orang lain kena hentam mereka yg sampai ke puncak. , tetapi tengok yg berjawatan tinggi dalam PKR sekarang muka muka yg tiada dalam era Reformasi. hanya beberapa kerat. yang ada semuanya kami ampu , kaki jilat. siapa sahaja yg berani mengkritik sorry la. jgn harap dapat apa apa. tetapi siapa yg pandai mengampu dan menjilat kedudukan tinggilah jawabnya. . WOI ko orang kata UMNO ko orang pun dua kali lima. ape hal.
 Lima tahun Khalid ibrahim jadi menteri besar selangor 7 surat permohonan untuk mengadap aku hantar ,semua surat balasan mengatakan surat aku di terima.tapi satu pun aku tak di panggil. dapat berjumpa Elezibate wong hanya janji kosong , terakhir setahun sebelum parlimen bubar dapat berjumpa Yaakob sapari pun sama hanya janji kosong , tujuan aku berjumpa bukan utnuk permohonan diri aku. Aku hanya memohon utnuk di beri sebidang tanah dan peruntukan untuk aku bina sebuah taman kucing kucing trebiar dan boleh di jadikan tarikan pelancong. segala plan dan proposal dah aku serahkan by hand kepada 2 orang iaitu Dato Seri Anwar Ibrahim sebagai penasihat kerajaan negeri dan By hand kepada Tan Sri Khalid Sendiri. ia untuk kebaikan kucing kucing terbiar, kerajaan negeri, nama parti dan negara kalau ianya berjaya dan aku yakim kalau ikut perancangan aku ia akan berjaya. tetapi habok pun tak ada. malu lah mengaku Islam tapi tiada hati nak membantu haiwan. Bansga kafir dari luar negara lagi perihatin.
 Aku tahu ada yg tidak suka cara aku taip begini, habis aku nak tanya ada cara lain ke , email tak balas. surat tak jawab , tweet tak reply, sms tak balas, call tak jawab.habis ada cara lain ke. nak heret aku ke lembaga displain silakan.did i care. takut ke aku. Party bagi aku mentekedarah ke. kalau ada yg nak tuduh aku spy umno ke. barua umno ke. suruhan umno ke, suruhan pimpinan ke, atau terima duit ke aku nak jawab satu kepada manusia manusia ini KEPALA BAPAK KAU. kau ingat aku barua macam kau. boleh di beli dgn wang ringgit. boleh di tekan, boleh di tambat.


Dulu wkatu reformasi. waktu keadilan tak kuat pimpinan duduk semeja .minum dna hisap rokok, bergurau senda. , ambil makan  sanggup beratur , bila kita call jawab , sms jawab , tegur jawab .tapi sekarang kalau nampak terus pusing ke arah lain. call tak jawab , sms tak balas, mungkin takut ahli minta duit kot. atau mungkin takut standart tak sama. sekarang YB ahli parlimen, Yb Adun. dah tak sepadan berkawan dgn jamil kucing . 4 orang pimpinan PKR yg aku hormat. tidak sombong Mustafa Kamil Ayob , Dr Mohd Nor Manuity ,Yb Yusmadi , Yb Yahya shaari , mereka ini tidak sombong.dari jauh nampak panggil. .


 Kepada pimpinan parti terutamanya Dato seri Anwar Dan Kak Wan tengoklah bila ada kes DSAI di mahkamah berapa sangat la yg datang. kemana menghilang hardcore hardcore dulu. bila perlukan sokongan sms sms , tweet , email semua penyokong dna pendokong. minta berkumpul. kami datang dgn hasil usaha sendiri. tapi bila bab mendapatkan hasil golongan kami langsung tidak di pedulikan. langsung tidak di endahkan. kami ibarat bangla pencuci jalan .



Tetapi yang lain belagak sombong.kalau salam pun mungkin mengharapkan undian , perangai, kelakuan ashik menjaga tokoh koperat, bekas ornag yg berjawatan besar , tetap sama. kalau sudah darah umno tetap perangai umno. kepada Tan Sri Khalid. bukan bermakna kami taida wang kami tak boleh berpolitik, sedar diri sikit siapa yang menaikkan anda. aku takut suatu hari nanti anda semua pimpinan terpaksa mengharapkan ahli keluarga untuk menyokong ko orang.sebab rakyat dah menyampah. sebab berperang bersama. membahagikan harta dengan suku sakat atau pemerhati sahaja.

Cukup di sini dahulu tolong PAKAI OTAK BUKAN KEPALA LUTUT. Some time more Educated that Person More STUPID They are..

Jamil Bin Ismail
Jamilkucing
Ajk Putrajaya







No comments:

Post a Comment