Reformis Tulin

Reformis Tulin

Thursday, June 20, 2013

Suratku kepada PDRM


Salam ini bukan tuduhan walaupun saya tahu ia benar , soalan saya. saya nak tahu sampai bila pihak polis mahu makan rasuah , kenapa saya berkata begini.

Saya menjalankan kerja amal di kawasan bukit bintang hampir 15 tahun. mostly people dekat bukit bintang kenal saya , saya berhubung dengan semua ornag. dan jika apa apa terjadi pasti saya tahu..

Apabila pihak polis melakukans erbuah terhadap rumah rumah urut , tukang urut dari china, bapak bapak ayam. semuanya di tangkap , di gari, di bawa masuk dalam Van . akan tetapi mereka mereka ini hanya hilang dari pandangan saya paling lama pun 5 jam. lepas itu mereka ada balik menjalankan apa yg mereka jalan kan.

Pelik kan. tentu ada sesuatu. come on la. saya bukan bodoh.dan orang bukan bodoh. kalau tiada sesuatu masakan mereka boleh bebas. masakan mereka hanya di tangkap sekejap sahaja.sorry lah kalau saya terpaksa kata tak cukupkan polis makan duit haram. saya tahu pihak atasan bukit aman tahu.

Kerana perbuatan polis beginilah mereka pendaatang , yg tiada permit dan pasport berani naik kepala di negara kita. bangladesh jadi tukang urut, jadi bapak ayam, perempuan china jadi pelacur, jadi tukang urut.kalau tak makan rasuah cuba tolong ceritakans edikit kepada saya kenapa mereka yg sudah di tangkap berkali kali boleh timbul semula selepas 2-3 jam.

Saya harap pihak bukit aman telus dengan saya. itu sahaja

Jamil Bin Ismail 

No comments:

Post a Comment