Reformis Tulin

Reformis Tulin

Friday, July 26, 2013

Jalan Berangan Jalan Bangla ,melayu mmg bodoh

Di kuala lumpur ada satu jalan di panggil jalan berangan. tapi aku rasa DBKL atau kerajaan malaysia patut tukar jalan tu dari jalan berangan kepada jalan bangla. sebab sekarang jalan tu terutamanya malam dari mula amsuks ehingga ke penghujungnya semuanya bangsa. rumah rumah sewa bangla , restaurant restaurant bangla. kedai runcit bangla. tempat berkumpul bangla. , tentu ko orang tak percaya kan so senang sennag malam malam lalulah di situ dna tengok sendiri.

Aku dah rasa macam malaysia bukan hanya kaum melayu , cina , india sikh dll tetapi telah di tambah lagi satu bangsa iaitu bangkladesh . kalau di pertaling streets tak payah cakap la. mereka dah berani maki hamun orang. polis dan dbkl dah tak boleh buat apa sebab mentekedarah dah banyak sangat. pemimpin bangsa melayu ni bodoh bangang  , bahalol. adakah di bahagian hadapan di letakan bangla atau pendatang asing , bila pelancong tanya apa apa. semua ternganga nganga. pastu siapa yg malu negara mana yg kena kutuk. melayu bodoh.

Setakat ni aku dah jumpa 4-5 kedai runcit atau restaurant yg di buka oleh bangla. tengok lesen melayu bangsat celaka. tapi yg meniaga bangladesh. itupun melayu melayu celaka dalam umno masih menyalak macam anjing kata mereka pertahankan bangsa dan negara. , aku polis sorry la aku banyak kenal sangat mentekedarah rasuah no wahid. bangla berani naik kepala .sebab tiu aku tak pernah mengharapkan aku akan mendapat keadilan , kalaua ku ada hal apa apa dgn bangla. sama mcm cina gak.

Dekat pertaling streets ada satu lorong tu ada warung bangla buka. nak tahu siapa yg selalu melepak di situ mentekedarah free, minum free. POLIS sendiri. so apa nak heran kalau bangla naik kepala.  lalu malam malam di jalan berangan tengok. tengok yg do melepak disebuah restoran betul betul turun bukit tu bangsa apa. nak kenal senang je tengok yg pakai kain paras lutut tu bangla la tu. terimalahlah kenyatan melayua dalah bangsa yg bodoh sebenarnya. YA AKU MEMANG MELAYU TAPI AKU BELAJAR UNTUK TIDAK JADI BODOH. Pemimpin melayu mostly setaraf bodoh. no new idea to make just copt copy.




No comments:

Post a Comment